چگونه نوزاد خود را برای فصل بهار آماده کنیم؟

چگونه بهار خوبی برای نوزاد خود رقم بزنیم؟

همانطور که شکوفه های درختان در حال باز شدن هستند و دختران از خواب زمستانی بیدار می‌شوند، با ما در این مطلب همراه باشید تا با نکاتی برای مراقبت از کودک خود در فصل بهار آشنا شوید.

هوا در فصل بهار مملو از دانه های گرد و غبار است!

حساسیت و سرماخوردگی های بهاری، از بیماری شایع کودکان در فصل بهار است. گرچه برخی از متخصصان اطفال باور دارند که کودکان زیر 3 سال دچار حساسیت فصلی نمی‌شوند، در برخی از کودکان با این شرط سنی خارش، آبریزش چشم و تحریکات پوستی مشاهده شده است. در صورتی که کودک شما علائم زیر را دارد، ممکن است دچار آلرژی فصلی شده باشد:

.آبریزش بینی

.گرفتگی بینی

.عطسه های مکرر

.گلو درد

.سرفه(شدت آن در صبح و شب بیشتر می‌شود)

.قرمزی و خارش چشم

.خارش بینی

 

مقاله پیشنهادی ما : علت پوست پوست شدن بدن نوزاد چیست؟

 

در نظر داشته باشید که اگر همراه این علائم گفته شده، کودک شما دچار علائم دیگری مثل مشکلات تنفسی، آبریزش بینی، سرفه های خشک، تب و احتقان نیز باشد و این حالت برای او در فصل پاییز و زمستان به وجود آمده است، به احتمال زیاد کودک شما سرما خورده است و اینها علائم حساسیت فصلی نیستند. اگر کودک شما 3 ماه یا کمتر سن دارد و تب بالا در او مشاهده کردید، لازم است تا هرچه سریعتر به پزشک مراجعه کنید تا کودک شما زودتر تحت درمان قرار بگیرد.

.برای رفع سرماخوردگی یا حساسیت در کودکان، راهکار های زیر را دنبال کنید:

.با مشورت پزشک، برای باز کردن بینی کودک از قطره سالین یا سدیم کلرید استفاده کنید.

.استفاده از دستگاه بخور در اتاق کودک، محرک های آزار دهنده در هوا را کاهش می‌دهد. به این صورت میزان آلرژی نیز کاهش پیدا می‌کند. 

.در روز هایی که هواشناسی میزان گرد و غبار را بالا نشان می‌دهد، در و پنجره های خانه و ماشین را بسته نگه دارید و کار های خارج از منزل را تا حد امکان لغو کنید.

.در فصل بهار در زمان ابتدایی روز، گرده افشانی درختان صورت می‌گیرد. تا حد امکان در این زمان از منزل خارج نشوید. 

.لباس های شسته شده خود را بیرون از منزل آویزان نکنید. لباس های خود را داخل منزل خشک کنید.

 

مقاله پیشنهادی : آشنایی با انواع حساسیت های پوستی نوزادان

 

پوشش مناسب کودکان در فصل بهار

.برای راحت کودک خود، لباس های پنبه ای و سبک برای او تهیه کنید.

 

.لباس رنگ روشن برای کودک خود تهیه کنید تا جذب نور خورشید از آن کم باشد و کودک گرمازده نشود. همچنین این لباس ها مانع جذب حشرات می‌شوند. 

 

.لباس هایی که برای کودک خریداری می‌کنید، باید به گونه ای باشند که بدن کودک را کامل بپوشانند تا کودک آفتاب سوخته نشود. 

 

.از آنجایی که وضعیت هوا در فصل بهار ثبات ندارد، برای کالسکه کودک خود سرپوش بارانی تهیه کنید. 

 

.هنگامی که از منزل خارج می‌شوید، هم لباس گرم و هم لباس خنک برای کودک خود همراه داشته باشید. 

 

مراقبت از پوست کودک در برابر نور خورشید

با توجه به این مسئله که بیشتر زمان یک فرد تا سن 21 سالگی در معرض نور خورشید سپری می‌شود، احتمال سرطان پوست و پیری زودرس در انسان افزایش پیدا می‌کند. استفاده منظم از کرم ضد آفتاب احتمال سرطان پوست را کاهش می‌دهد. از آنجایی که استفاده از کرم ضد آفتاب چندان بین مردم مرسوم نیست، در صورتی که لباس پوشیده برای کودک در دسترس نیست از کرم ضد آفتاب بر روی صورت و دست کودک استفاده کنید.

کرم ضد آفتاب مناسب برای کودکان uva  و UVB بوده و SPF آن از 30 بالاتر استو همچنین در ترکیبات آن زینک اکساید یا دی اکسید تیتانیوم وجود دارد. این مواد با قرار گرفتن در بالاترین سطح پوست، از آن در برابر نور خورشید محافظت می‌کند. 

 

مقاله پیشنهادی ما در این بخش : برطرف کردن خشکی پوست نوزادان

حشرات و گزیدگی در بهار

حضور حشرات در منزل و بیرون از آن، در این فصل طبیعی است. برای به حداقل رساندن احتمال گزیدگی حشرات، لازم است تا نکاتی که در ادامه بیان می‌کنیم را رعایت کنید:

.پرده پنجره ها و در را بکشید

.از رکود آب یا وجود چاله در نزدیکی منزل خود جلوگیری کنید. 

.از صابون و شوینده های معطر استفاده نکنید، زیرا باعث جذب خزندگان و حشرات می‌شوند. 

.در صورتیکه از اسپری دفع حشرات استفاده می‌کنید، توجه داشته باشید که بیشتر از 10 % Deet نداشته باشد. 

.هر شب بدن کودک خود راچک کنید، زیرا اختلال در خواب، تورم شدید بدن، تب، استفراغ و مشکل در تنفس از علائم گزیدگی حشرات در کودکان هستند که در صورت بروز باید هرچه سریع تر مداخله پزشکی صورت بگیرد. 

.برای کاهش درد گزیدگی و خارش از یخ پیچانده شده در پارچه، کرم هیدروکورتیزون، کالامین و حتی شیر مادر در ناحیه استفاده کنید.

.در صورتی که نیش حشره را در پوست و محل گزیدگی مشاهده کردید، با موچین ضد عفونی شده آن را در آورده و پس از این که اطمینان حاصل کردید که نیش به صورت کامل از پوست خارج شده است، محل گزیدگی را به خوبی با آب و صابون تمیز کنید. 

. برای جلوگیری از نیش پشه و گزیدگی میتوانید از تور بالای تخت استفاده کنید. 


 

مطلب های تصادفی